Rachel Whiteread (Londres 1963) treballa amb diversos materials com son el guix, la resina, la goma de cautxú, la fibra de vidre, el ciment, etc. D'aquesta forma revela el què hi ha sota la superfície dels objectes quotidians.
Enbankment, que va estar exposada a la Tate Modern entre l'octubre del 2005 i el maig del 2006, és una instal·lació formada per caixes blanques amuntegades en torres, que unides formen espais laberíntics.
Enbankment
Per la seva realització va partir d'una vella caixa de cartró que va trobar entre les pertinences de la seva mare quan aquesta va morir. Va seleccionar-ne algunes caixes més, les va omplir amb guix i després en va retirar el cartró. D'aquesta manera deixaven al descobert tots els detalls que havien quedat registrats en l'interior de les caixes degut als objectes que aquestes havien allotjat en el passat.
Aleshores va procedi a utilitzar-los com a motlles de multitud de caixes blanques que va fer en polietilè translúcid, per així preservar-ne la seva qualitat de contenidors. De caixes que revelaven les incidències del seu interior.
Una altra obra, amb la qual va guanyar el premi Turner l'any 1993, va ser House. La va realitzar espraiant ciment líquid des de l'interior d'una casa situada a les afores de Londres condemnada a l'enderroc. (En el vídeo enllaçat en podeu veure el procés).
Una altra peça coneguda de la Rachel Whiteread és el Monument en la Memòria de l'Holocaust de Viena. La va realitzar l'any 2000 i també va seguir el procediment del motlle. Aquesta vegada però, va partir d'una llibreria amb les seves corresponents estanteries i llibres.
Monument en Memòria de l'Holocaust
Les obres de Rachel Whiteread son un recull de contenidors de temps, de memòries, que son els objectes i les vivendes que amb la seva forma "contenen".
No hay comentarios:
Publicar un comentario